15 Aralık 2015 Salı

Neden Japon Çocukları Daha Bağımsız?



Geçen yabancı internet sayfalarından birinde Japonya da çocukların niye daha bağımsız olduğuna dair bir yazı vardı.Yazı da Japonya'daki ebeveynlerin 3-4 yaşında çocuklarını bakkala çakkala göndermeye başladıklarını,7-8 yaşında çocukların tek başlarına metroya binip okula gidip gelebildikleri anlatılıyor.

Bunu okumak bile içimi daraltmaya yetti.Sonuçta 7,5 yaşında oğlumun metroya tek başına bindiğini indiğini düşünemiyorum.

Evimizle  okulun arası 1 km falan.Ama okula giderken 1 işlek cadde, 1 de kısmen işlek bir ara sokaktan karşıdan karşıya geçmek gerekiyor.

Ilk servise verdim ama bu kadar kısa yol için 220 try istediği yetmiyormuş gibi( hesap yaptım her gün taksiye gidip gelse çocuk daha ucuza geliyor) birde çocuğu aldıktan sonra tekrar tam tersi istikamete gidip dolaştırıyor da. Normalde 9 a 10 kala yürüyerek okula gitmek için evden çıkmak yeterliyken servis 08:30 da alıyor.

Bende servisten aldım ,her gün okula kendim bırakıp aksam kendim alıyorum.Ama inanılmaz bir yorgunluk.Hatta yurt dışında doğup büyüyen bir arkadaşıma bunu anlattığımda verdiği tepkiyi hala unutamıyorum.

Tamam böyle bakınca çocuk hadi bu sene olmadı ama seneye kendi gidip gelebilmeli gibi  ama seneye  de kendi gidip gelmesine izin veremem gibi duruyor.Bu noktada ikileme  düşüyorum.Hem çocuğun özgüvenli yetişmesi lazım hem de koskoca şehirde hep koruyup kollamak lazım.

Yine okuduğum bir kitapta yazarın iddiası "Süpermen Türk olsa pelerinini kesin anası  takardı" idi.Yani evet Türk anası anaçlığı diye bir şey de var.Modern olsun olmasın,okumuş olsun olmasın her  Türk anasının içinde çocuğu üniversiteye bile gitse "Ay yavrum terlemişsin,dur sırtına mendil  koyayım" cümlesini kuracak bir panter bekler.

Aynı yazı da Japon ebeveynlerin New York veya Londra'da buna kesinlikle izin vermeyecekleri ama Japonya güvenli olduğu için izin verdikleri yazıyordu.Acaba İstanbul'u görseler ne düşünürlerdi.

Peki başladığımız nokta da hem özgüvenli hem de korumakla olarak bu çocukları büyük şehirlerde nasıl yetiştireceğiz....

Gökçe


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder