9 Aralık 2015 Çarşamba

Becerikliymişim gibi çek panpa


Küçükken çalışan anne çocuğu olarak rahmetli anneannemle büyüdüm. Kendisi zaten bir terzidir her konuda çok becerikli süper kadınlardandı. 32 yaşında dul kalıp, o yaştan sonra terzilik yaparak iki çocuğunu da üniversite okutmuş bir kadın. Eskilerin hayat şartlarına karşı dayanıklılığı inanılmazmış zaten. 
Neyse, anneannem bana hiç kıyamaz, kendi işine gücüne kendi bakar beni hiç bulaştırmazdı. Dolayısı ile göz misafiri bile olamadım bir çok yaptığına.  Her şeyi hazır önüme koydu, elimi sabunlu bezle sildi , soğuk sudan sıcak suya sokmadı.
Ben de böylece evlendiğimde pilav bile yapamayacak derece bu işlerden habersizdim.
Çocuklar olduktan sonra mecbur yemek yapma işi öğreniliyor, bazen tutuyor bazen tutmuyor. Zaten haftalık bir menü oluyor insanın aklında çocukların da sevdiği yemeklere göre ve mevsime göre şekillenen. Bir rutine oturtturduk gidiyoruz.
Ama bir de haftasonları falan insan istiyor ki evde bir kek, börek bir şey olsun.
Ama 2 çocukla da insan istiyor ki bütün bunlar az zaman alsın. Zaten 3 öğünün hazırlanması ve toplanması bile yeter kadar zaman alıyor.
Ben de artık kolay, az vakit alan ama havalı duran tarifleri deniyorum artık. Türk yemekleri zahmet konusunda malesef sınıfta kalıyor benim açımdan. Dolma sarma diye bir şey var yani aklım almıyor, bildiğin işkence ile nefis eğitimi arasında bir şey gibi geliyor bana.
Sonra baklava. İnanın biri bana baklava uzattığında artık sevdiğimden değil de emeğe saygı kapsamında yiyorum.
Benim basit ama havalı tariflerden ikisini aşağıda paylaşıyorum.

Alman Pankeki - Dutch Baby

Bu tarifi haftasonu kahvaltılarında kullanabilirsiniz.

Malzemeler: Kullanım sırasıyla Süt, Un, yumurta, Erimiş Tereyağ, bir fiske tuz


Tarifi:
Süt , un , yumurta ve unu blenderdan geçiriyoruz.
Tavayı iyice ısıtıyoruz.
İyice ısınmış tavaya erimiş tereyağı döküyoruz. Tavaya yayıldığı an karışımımızı tam tavanın ortasına yavaşça döküyoruz.
Karışım da tavaya yayılıp fokur fokur ettiği an ocaktan alıyoruz.
Önceden 220 derecede ısıtılmılmış fırına tavayı (sapı erimeyecek bir tava olmalı) koyuyoruz.
Mükemmel bir şekilde kabarınca fırından alıyoruz.



Portekiz belem Tatlısı

Bizim şirketin anlaşmalı olduğu bir Portekiz danışmanlık firması var. Dolayısı ile senelerdir bir grup Portekizli gelip gidiyor . Gelirken de onların ünlü tatlısı olan belem tatlısı (pastei de nata) getiriyorlar.
Ben bunlara bayılıyorum,cidden çok değişik ve güzel bir tatlı.
Acaba becerebilir miyim deyip bir gün yaptım ve harika oldu.
Malzemeler, 12 tane için:


300 ml su
180 gr şeker
250 ml krema
6 yumurta sarısı
50 ml süt
liman kabuğu yarım
1 tarçon çubuğu
1 çay kaşığı mısır unu
1 kaşık vanilya özütü
15 gr yağ
 milföy hamuru 3 parça (bir tanesini 4’e böleceğiz)

Kısım 1, Şurubun hazırlanması:

orta boy tavaya şekeri ve suyu ekleyip iyice karıştırın. Kaynadıktan sonra 15 dk kadar kısık ateşte pişsin.
Kenara koyun ve soğumaya bırakın.

kısım 2, muhallebinin hazırlanması:

Orta boy tencereye kremayı dökün.Vanilya tarçın ve limon kabuğunu ekleyin.Karıştırın. Krema ısındığı zaman şurubu ekleyin.Kaynayana kadar orta kısık ateşte pişirin.
20 ml süt, mısır unu ve yumurta sarılarını karıştırın ve kaynamakta olan karışıma ekleyin. Sürekli karıştırın kalınlaşıncaya kadar.Altını kağatın limonu ve tarçını çıkarın.
20 derecede fırını ısıtın.
Milföy hamurunun birinicisi kıvırın ve 12 eşit parçay kesin.
Bir muffin kalıbını yağlayın.
Mümkün olacak en ince şekilde her birine bastırarak ve yayarak yerleştirin.
Sonra her birine muhallebiden dökün. 




18 dk fırında pişirin.



Afiyet Olsun!!!!!


Ceren

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder