23 Aralık 2015 Çarşamba

Çocukla Köln ( Cologne)




Köln Dom


Almanya pek turistik gezi için gidilecek bir ülke değil.Ama  ben iş için, bir süre orda yaşarken eşim ve oğlumda geldi ,turistik olarak da gezme fırsatı bulduk.

Bütün Alman şehirleri gibi Köln' ü gezmek içinde yaz mevsimi en uygun mevsim.Nehrin kenarındaki cafelerde oturup bir şeyler yiyip içmek,havanın nerdeyse saat 10 'da kararması şehri daha yaşanabilirkılıyor.

Özellikle nehrin kenarına paralel arka sokağındaki Lübnan restaurantını şiddetle öneriyorum.Fiyat çok uygun,lezzetler harika,servis mükemmel.Eğer içki kullanıyorsanız Köln yöresel birası Kölsch'üde deneyebilirsiniz.

Köln ile Düsseldorf birbirlerine çok yakın şehirler ve aralarında tatlı bir rekabet var.Kölnlüler Düssseldorflularla dalga geçiyor,Düsseldorflularda Kölnlülerle.Bu dalga konularını da Düsseldorf gezi yazısında anlatacağım.

Gezdiğimiz şehirlerden biri de Kölndü.Berlin ve Hamburg'u görmedim ama Köln açık ara benim en sevdiğim şehir.Yine bol bol yeşilliğin olduğu klasik bir Alman şehri.
Köln Nutella


Biz Köln'e esas kaldığımız şehirden trenle gittik. Sanırım yine festival tarzı bir şey vardı çünkü trende bol bol kostümlü insan vardı ki, bu oğlumun oldukça garibine gitti.Çocuk Istanbulda  böyle şeyler görmediği için kafasını çevirip çevirip insanlara baktı.Tam uzaylı gören masun köylü oldu çocukcağız.

Ilk durağımız ana tren istasyonunun tam yanındaki Dom  oldu.Çok büyük ,güzel ve çocuklarında ilgisini çekebilecek bir Katedral.

Ben 2002 yılında  da Köln'e gidip Dom Katadreli ziyaret etmiştim.Çocuk olduğu için bu sefer en tepeye çıkamadık ama o zaman çıkmıştım( gençlik işte:)). Dar merdivenlerden çıkarken duvarda gördüğüm  'Ahmet Türkanı seviyor' yazısını hala hatırlıyorum.Çılgın Türk genci aşkını değil dağlara Katedrallere kazımıştı.

Dom ziyaretinden sonra Altstadt denen caddede gezindik.Aklınızda olsun bütün Alman şehirlerinde Almanca Altstadt denen İngilizce  Old City bir cadde vardır ve şehrin alışveriş kalbi bu bölgede atar.

Almanya da benim favorim olan iki dükkan var .Biri DM (bizde ki Gratis,Watsons tarzı bir zincir mağaza) biri de Lego mağazaları.Bu gezimiz bir günlük , bir çocuğu mutlu etme gezisi olduğu için direk Lego dükkanına girdik.Bu dükkanlar o kadar şahaneki ben bile kendimi kaybediyorum bu dükkanlarda.
Köln

Sonrasında tabiki nehrin kenarındaki  Çikolata Müzesi'nde aldık soluğu.Mis çikolata kokuları arasında kakaonun tarihçesini,çikolatanın yapım aşamalarını öğrenip nehir manzaralı cafesinde güzel pastalarınızı yedik,hediyelik eşya dükkanından hediyeler aldık çıktık.

Sonrasındaki durağımız Hard Rock cafe oldu.Burda karnımızı doyurduk ama benimığlan kulak deliğinin tamamına yuvarlak küpe takmış garsonumuzu görünce yine bir kısa çaplı şoka uğrayıp beni dürtüp durdu.


Zaten hava yağmutluydu dönüş yoluna geçtik.O günden sonra ben bir kez daha Köln'e bir festival nedeniyle gittim'Rosenmontag'.Şehrin tamamı kostüm giymişti.Ben kostüm giymemiş yegane insan olarak epey bir dikkat çekmiştim.


Nitekim Köln güzel şehir ama 1 gün gezmek için gayet yeterli.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder