4 Aralık 2015 Cuma

Sana ellerimle kek yaptım

Sarah Jessica Parker'ı çoğumuz Sex&City ile biliriz.Ama onun oynadığı benim favori filmim 'I don't know how she does it' tir. İki küçük çocuklu,yoğun çalışan bir annenin hikayesi.


Bu filmde bir sahne vardır ki bu da benim favori sahnemdir. Ertesi gün büyük kızın okuluna kek yapılıp götürülmelidir ama bu annemiz yine işten geç çıkmış ve keki yapamamıştır.Köşedeki dükkandan keki satın alıp eliyle şeklini bozar,tabağa koyup ev keki haline getirmeye çalışır.Ertesi gün diğer ev hanımı hamarat anneler tarafından eleştirilir.



Bu resimde de havalı,hamarat anneler ellerinde ev yapımı kekleriyle :)




İşte bu nedenledir ki her çalışan annenin çok basit bir kek ,bir pasta,bir de kurabiye tarifi olmalıdır.Bu tip durumlarda kısa sürede kendini kurtaracak tarifler.İşte ben şimdi size bu yazıda hayatınızı kurtaracak bu kek tarifini vereceğim.

Ama öncelikle bu tarif için tupperware'nin kek kalıbını alacaksınız. Burda bir tanıtım,bir sponsorluk,bir hamili yakinimdir durumu yok.Ama tarifimizin kesin ve etkili sonucu bu kek kalıbına endeksli.Alacağınız kek kalıbının resmini de aşağıya kopyalıyorum.Ay bu kalıbı nerden bulucam,kim uğraşacak falan demeyin.Bu işin sonunda diğer hamarat annelere karşı kazanılacak büyük bir zafer var :)))


Tarifi aşağıya yazıyorum ama öncesinde en önemli püf noktası kesinlikle yumurta ve şekeri çok fazla köpük köpük olana kadar karıştırmalısınız ve unu elemelisiniz.

Kek Tarifi;

-3 yumurta
-1 bardak şeker
-1 bardak sıvı yağ veya zeytinyağı ( burda tercihi size bırakıyorum.Bu seçim ya sağlıklı anne olarak görünmek istemenize ya da eli lezzetli anne olarak görünmek isteminize bağlı )
-1 bardak süt
-3 bardak un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-2,5 çorba kaşığı kakao

Yumurtaları ve şekeri köpük köpük olana kadar çarpıyorsunuz. Üstüne yağ ve sütü ekliyorsunuz.Üstüne unu ekledikten sonra kabartma tozunu,vanilyayı ve kakaoyu ekliyorsunuz.
180 derece fırında 59 dakika pişiriyorsunuz.En son bir kürdan batırıp pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.Piştiyse kürdana hiç kek yapışmamalı.

Ellerinize sağlık anne kekiniz hazır.

Gökçe





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder