6 Aralık 2015 Pazar

Çocuklarla Barcelona

Yurt dışı gezilerine genelde çocukla gitme taraftarıyım.Ama daha önceki Sırbistan-Belgrad yazımda da söylediğim gibi bence çocukla gidilecek şehir var ,gidilmeyecek şehir var.

2013 Aralık ayında Barcelona'ya çocukla gitme kararı aldık.Aslında düşüncemiz çocuklar için yılbaşı süslerinin olduğu,yılbaşı hazırlığının canlı geçtiği , eğlenceli bir şehre gitmekti.Ama bir şekilde Barcelona da karar kıldık.Eğer siz yılbaşına dair bir şehir görmek istiyorsanız seçiminiz Barcelona olmasın,Almanya'da ki herhangi bir şehir daha iyi bir alternatif olabilir.Ama direk yurtdışı gezisi yapma niyetiniz varsa ilk 5 sıradan birine Barcelonayı koyabilirsiniz.

Yazıya başlamadan önce şunu söylemeliyim ki benim Barcelona gezim tamamen çocuk gözünden , çocuklar için oldu.Yazı da büyükler için Barcelona'ya dair birşey bulamayabilirsiniz:)

Bu seyahatimizde de uçuş için Pegasus'u tercih ettik.Yine çocuklu düşününce çok iyi bir seçim olmayabilir.Uçuş 3 saat sürüyor koltuklar dar ,çocukları zaptetmek zor.Üstelik koridorda satmak için yiyecek birşeyler dolaştırılıyor ,ekonomiye can vermek isteyen çocuklar devamlı bir şeyleri satın almak için talepte bulunuyor .Dolayısıyla uçuş çok da ucuza gelmedi bize.Ama rötar olmadı ve rahat bir uçuş geçirdik.

2 çocuklu aile ve bir de ailelerden birinde hamile bir bayan olunca biz kalmak için ev kiralamayı tercih ettik.Tam merkezde bir ev kiraladık booking com dan .Fiyat performans açısından da çok memnun kaldık.

Ustelik evimiz merkezde tam Gaudi`nin ünlü Casa Mila`sının   karşısındaydı.

Ilk gün bavulları bıraktığımız gibi kendimizi dışarı attık.Ünlü La Rambla caddesinde yürüdük ilk olarak.Bu çocuklar için çok iç açıcı değildi.Gerçi caddenin üzerinde La  Boqueria adında oldukça renkli bir pazar var.Burada envai çeşit meyve ,sebze,deniz ürünleri,et ürünleri bulabilirsiniz.Tabi bizim ilgimizi değişik şekillerdeki, taneyle satılan ufak çikolatalar çekti.Sonrasında günün yorgunluğuyla caddelerde biraz daha gezinip, çocuklara sıcak çikolata ısmarladık, eve gelip yattık.

2.gün erkenden kalkıp evde kahvaltımızı yaptıktan sonra niyetimiz çocukların da  ilgisini çekebileceğini düşündüğümüz Sagra da Familia ya gitmekti.Gittik de ama bir sıra vardı ki o sıraya muhtemelen yanımızda çocuklar olmasa da girmezdim.Şöyle uzaktan alıcı değilde bakıcı bir gözle baktık'aaa çok güzelmiş 'dedik yolumuza devam ettik.

Tam yola devam ederken sokakta bir sokak sanatçısı balonlardan değişik şeyler yapıyordu.Tabi bizim çocukların ilgisini çok çekti.Hemen sırayla onlarda yaptı,Fotoğraflar çekildi,tekrar yola koyulduk.

Istikamet sanki İstanbul'da hiç yokmuş da , hiç gidememişiz  gibi Akvaryum oldu.Burada ki güzellik bebeleri eşlere sattık,akvaryuma onlar çocuklarla girdi.2 bayan bizde kendimizi yandaki alışveriş merkezine attık:)))

Beylerin görüşü İstanbul'daki akvaryumdan farkı olmadığı hatta Istanbul'dakinin daha bile iyi olduğu yönünde .Sonrasında yanında ki bir çocuk Parkı'na girildi.Biz kahvelerimizi içerken onlarda orada doyasıya eğlendiler.2.günümüzde böyle sona erdi.

Bu arada aksam meydana kurulmuş olan kocaman buz pateni pistine gitmeye niyetliydik ama yorgunluktan hepimiz koltuklara serilip kaldık.

3.gün istikametimiz hayvanat bahçesiydi.Biz daha önce İstanbul'daki Darıca Hayvanat Bahçesine gitmiştik.Ama ben çok üzülmüştüm. Ormanlar kralı Aslan bile çok çelimsizdi orada.
Barcelona'ya çocukla gittiyseniz hatta çocuksuz bile gittiyseniz bence kesinlikle hayvanat bahçesine gidin.Ben çok beğendim.İnanılmaz büyüktü ve hayvanlar çok bakımlıydı. Aslan orada gerçekten ormanlar kralı Aslan gibi duruyordu.

Hatta bizimkiler midillilere binip çok mutlu oldular.

Sonrasında La Rambla'ya geri döndük.Sokaktaki yılbaşı hazırlıklarını gezdik,sıcak çikolatalarımızı içtik,değişik çikolata satan dükkanlara girdik.Niyetimiz Picasso Müzesi'ne gitmekti ama aklınızda bulunsun müze pazartesileri kapalıymış.Canımız sağolsun dedik sokak sokak plansız gezdik.

Son gün zaten yarım gündü ama benim oğluma Barcelonadaki Disney dükkanından birşeyler alma sözüm vardı.Herkesi evde bıraktım ,koşa koşa Google'dan yerini bulduğum ya da bulduğumu sandığım dükkana gitti.Burdaki Disney dükkanı Roma'dakine göre çok küçüktü ve alınacak pek birşey yoktu ama sözümü tutmak için saçma sapan birşeyler aldım çıktım.Baya kan ter içinde eve geri vardım.Zaten sonrasında da eve dönüş yolculuğumuz başladı.

Evet Barcelona da ne Gaudi'nin evlerini görebildim ne Park Guel'i görebildim.Size sadece Barcelona'nın hayvanat bahçesini,parklarını,akvaryumunu,oyuncakçılarını,çikolatacılarını anlatabilirim ama sonuçta oğlumuzla harika vakit geçirdik ,Tek bir an bile çocuksuz gelseydik buraya diye düşünmedik.