10 Aralık 2015 Perşembe

40 Mevlüdümüz

Ilk oğlumun doğumu yaz başlangıcıydı. O yüzden kırk mevlüdü yapmaya karar verdiğimizde herkes ya tatildeydi ya yazlıktaydı.Havalarda ısınınca bende bir an önce bebeği alıp yazlığa gitmek isteyince 20 gün 20 geceden sayıp 40 mevlüdünü bebeğin 20.gününde yaptık.Çok da kalabalık olmayınca ikram yapıldı,dua okundu Mevlüt bitti.

Herhalde son yıllarda gördüklerim,bebeğin geliş zamanının uygunluğu vs.bu sefer daha geniş bir konseptte yapmak istedim 40 Mevlüdünü.

Verilecek hediyeler,yiyeceklerin ikram edileceği aksesuarlar için meşhur Tahtakaleyi boyladım.Bu arada bırakacak yer bulamadığım için bebeği de slinge sarıp yanımda götürmek zorunda kaldım.Orası da apayrı bir hikaye olabilir.
2 saat Tahtakalede dolaştık.Bu 2saatte yolda ay çok soğuk çocuğu hiç sarmamışlar diyen mi,ayy çocuğu iyice sarmış sıcaktan nefes alamayacak diyenler mi istersiniz,aaa küçük çocukla dışarı çıkmış diye yanındakini dürten mi istersiniz,ay ne güzel bak bebekle gelmişler diyen mi istersiniz.Tam Nasreddin Hoca fıkrasının içinde hissettik kendimizi.

Daha önce Tahtakaleye hep önyargılıydım.O kalabalıkta ne bakacağım,baktığım seyı bıle anlamam diye ama biz Perşembe 10 da gittik.12 ye kadar gezdik ,gayet güzeldi.Bakacagıma baktım ,alacağımı aldım.Ama haftaiçi olmasına rağmen 12 den sonra bile acayip kalabalıklaşmıştı bile.


Ilk önce şunu söyleyeyim Tahtakalede de kalite bütçenize göre değişiyor.Yani çok uyguna şeylerde var eğer biraz daha bütçeyi arttırırsanız daha kaliteli,gösterişli şeylerde var.

Ben Mevlüd menümü et,pilav,turşu,börek(elde açma ) ve baklava olarak yaptım.

Öncesinde de lohusa şerbeti dağıtacaktım ve yanında da Antep fıstıklı lokum
Bunlar için çok ufak plastik bardaklar aldım.Bence de cam her zaman daha şık ama bende kişi sayısı çok yüksekti ,bu yüzden plastik ufak bardaklar kullanmaya karar verdim.
Lokumlar içinde ucunda bebek resim olan ufak kürdanlar aldım. Lohusa şerbetinin yanında da dövünmüş fındık(ki siz badem de ikram edebilirsiniz) ve hindistancevizi tozu ikram ettik.


Sonrasında ikram tabağında herşeyi yan yana koyduk ama baklavanın şerbeti karışmasın diye sadece baklavaları ufak kek kağıtlarına koyup aynı tabağa koydum.

Hediye olarak ben sabun,lavanta kesesi,magnet tercih etmedim.Biraz daha Mevlüt ruhuna uygun olması ve her ellerine aldıklarında bizi anmaları için misafirlerimize Tesbih+küçük Kur'an-ı Kerim verdik.Bu ikisinizde küçük mavi tül keselere koyduk.Tesbihlerin tanesi 3,5 try idi,Kur'an-ı Kerimler 3,5-4 try idi.Tesbihler daha ucuz olabilirdi,sonuçta 1 try de var ama ben biraz daha parlak görüntü istediğim için bu tesbihleri tercih ettik.

Aslında öncesinde çok fazl araştırma yaptım. Bu santuk kumaslı kaplı Yasin-i Şeriflerden dağıtmak istiyordum ama onların tanesine 15 try ile 17 try arası bir fiyat veriliyor ki kişi sayısı artınca maliyeti baya bir yükseldiği için vazgeçtim.

Ama eğer sizin vaktiniz ve yardım edecek insanınız varsa biraz uğraşmaya bunu bile kendiniz yapabilirsiniz.

Duamız güzel okundu, Mevlüdümüzü de güzel bir anı olarak hafızaya aldık.

Gökçe






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder