20 Aralık 2015 Pazar

Çocuklar İçin Kutu Oyunları

Büyük oğlum tam bir aktivite/faaliyet insanı.Yalnız oynadığı zamanlar da oluyor ama genellikle oyunlara biz de katılıyoruz.Bebekten önce hoplamalı zıplamalı ,saklambaçlı, kovalamacalı oyunlar daha kolaydı ama genel yorgunluk hali neticesinde bu aralar bu oyunlar beni yoruyor. E kız çocuğu da değil ki hadi mahsusçuktan ben sana misafir gelmişim sende bana çay yapmışsın diyeyim.

Annem bize geldikçe hep der,"sana baktıkça ben çocuk büyütmemişim diyorum".Tabi ki beni o büyüttü,çalışan bir anne de değildi ama böyle söylemesinin sebebi kız çocuğu erkek çocuğu farkı.Ben Barbie'lerimle,Sindy'lerimle (sahi Sindylere noldu ya?) oynayan bir kız çocuğuydum. Bir kere gelinlikli Sindy'me düğün yapicimmmm ama bir damat yok ortada diye annemi Tahtakale'ye sürüklemişliğim var.Sonrasında ama evde bütün ev ahalisinin diline destan olan çokoprens ikramlı çok güzel bir düğünle başgöz etmiştim Sindy ve Ken'i.

Sadede gelirsek benim kendi çocuğumla hayatım böyle değil,bende çare olarak kutu oyunlarına başvuruyorum.En azından yerde oturuyorum ,bebek de yanımda duruyor...

Evde hangi kutu oyununu oynuyoruz derseniz;

Uno Spin


Uno oyununu pek çoğunuz biliyorsunuzdur.Kartlarla oynanan,renk ve sayıların büyüklüğüne dayanan iskambil oyununa benzer bir oyun.Uno Spin de fazladan birde döndürülsen bir çark var.Bu olaya daha eğlence ve heyecan katıyor.Yeri geliyor tam yeniyor oluyorsunuz ama çarkı döndürünce elindeki kartları yandaki oyuncuya ver çıkınca hooooppp sizin kartlar ona onun kartlar size oluyor.Ondan sonra da seyret mızıkçılığı.

Coco Crazy


Belki oyunun zorluğundan belki hamilelik sonrası benim beynimde bir duraksama olduğundan ben ilk önce bu oyunu çok anlamadım.Ama anladıktan sonra baya sevdim.6 tane yumurta 6 yumurtanın içinde de 6 renk maymun var.Oyunu zar atarak oynuyorsunuz.Amaç zarlar atıldıkça siz yumurtanın içindeki maymunların renklerine baktıkça ya da yumurtaların yerleri değiştikçe her bir yumurtanın içinde hangi renk maymun olduğunu bilmek.Ciddi dikkat ve hafıza geliştirici bir oyun.Oldukça da zevkli.Şiddetle tavsiyemdir.

Monopoly Junior Game

Pek bilindik monopoly oyununun daha miniklere ya da genç dimağlara diyelim uyarlanmış hali.
Ama o yeri ben alacaktım,sen niye aldıklar,benim bölgemdesin ver bakalım kirayı demelere geçen oldukça zevkli bir oyun.



Around  the world


Bu oyun İngilizce.Hem biraz dil öğrenmeye hem de çocuğun ülkeleri tanımasına yardımcı olan daha öğretici bir oyun.Yine zar sistemiyle oynan monopoly tarzı bir oyun.Bu da yeni ülkeler ve yeni bilgiler öğrettiği içim çocuklar açısından zevkli bir oyun.



Gökçe



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder