16 Şubat 2016 Salı

Bebek Odası

İşe başlamadan önce evdeki düzeni biraz olsun oturtmak istiyorum.  Bunlardan biri de bebeğin oda durumu. 2 yaşına kadar bizim odada diye düşünüyorum. Ama yine de bir de kendi alanı olmalı.Çünkü abisinin de var. Ilk başta abiyle aynı odayı kullanırlar diye düşündüm ama yaş farkımız oldukça fazla. Abinin kendi odası,kendi düzeni var. E hadi onu da bozmayalım dedik. Şimdiye kadar biz bebekle küçük odada aynı yatakta yattık. Düzeni aynı oda ayrı yataklara çevirmeye çalışıyorum. Ama o da co-sleeping denen şey olsun istedim. Belki sizden de fikir gelir,akıl akıldan üstünde diye aklımdakileri şimdi buraya yazıyorum.

Şimdilik odaydı,takımdı istediğimiz için şimdilik İkea'daki yataklara bakıyorum. En içime sinen de sanki şu aşağı resimdeki oldu. Modeli Ikea Gonatt.
Bebek Yatağı

Yandaki korkulukları çıkartırım,eğer benim yataktan kısa kalırsa da altına yükseltici yapar co-sleeping konumuna getiririm diye düşündüm.

Bu gece için düşündüklerim. Bir de gündüz için düşündüklerim var. Bu aralar Montessori sistemine sarmış vaziyetteyim. Sistemi de biraz ucundan köşesinden yakalamak için gündüz yer yatağı planım var. Yine ince bir sunta üstünde yatak düşünüyor. Gündüz bebek burAda yapabilir. Içinde sadece çekyat ve ufak bir kütüphanenin bulunduğu küçük bir odamız mevcut. Odada kütüphane sabit kalır ,alt rafları boşaltıp miniğe ait kitapları koyarım,bir de cd çalar alırım diye düşündüm. Çek yat yerine de bir sürü minder alırsam bebeğe de kendi özel alanı olur diye düşündüm.

Şu Montessori sistemini de iyice takip ediyorum. Yüzeysel uygulamaktansa bütün mantığını öğrenip aklıma yatanı uygulamak istiyorum.

Bir de bebeğin odası için 2 tane kafamda koyduğum  eşya var. Biri cafenohut diye bir blogda gördüğüm haritadan yapılmış kelebekler,diğeri de kepçeden bir bulut ve ondan düşen rengarenk damlalar. Onun resmi pek çok yerde var ,kendim yapmak istiyorum. Yapınca paylaşacağım:)))





Gökçe



2 yorum :

  1. Göke aynen dediğin gibi yapmıştım ben de, yani korkulukların bir tarafını çıkarıp yatağa paralel hale getirmiştim. İnanılmaz rahat oldu onun için de benim için de. Tek sorun yatağın diğer tarafını sabit hale getirmek ya da iki yatağı birleştirmek çünkü aksi taktirde yatak kayıyor ve ortadan pıt diye yere düşüyorlar :D Ben bu sorunu yatağın bir tarafına ağır bir mobilya koyarak aştım. Açık taraftan uyanınca kendi çıkıyordu, çok pratikti. Reklam vermek gibi olmasını istemiyorum istemezsen sil bu yorumu ama bak şurda linki var benim yaptığım sistemin: http://ogrenenanne.blogspot.com/2014/07/uyku-duzeni-kurmak-yasasn-dev-yatak-ve.html
    Fotoğrafta gördüğün yatağın alt kısmında üstünde winni ayının durduğu sandığı çok bebekken kalkar emeklerse düşmesin diye koymuştum ama sonra yürümeye ve yataktan inmeye başlayınca onu çıkardım. Çok pratik bir sistemdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap için çok teşekkür ederim. Bu aralar iyice Leyla olduğum için aslında verilecek her akla ihtiyacım var:)))
      Ayrıca reklam olsun,o linkte kalsın . Başkalarınızdan ihtiyacı olursa açıp okuyabilsinler. Akıl akıldan üstündür:)))

      Sil